Absolutním vítězem a držitelem zlatého Lemura sedmnáctého ročníku oborové soutěže Lemur – Česká cena za public relations 2022 (LEMUR 2022) se stal projekt Investice nejsou jen pro milionáře, který vytvořila agentura PRAM Consulting pro společnost Portu (WOOD & Company). Cenu za přínos oboru získal Vladimír Bystrov z agentury Bison&Rose. Slavnostního vyhlášení výsledků se zúčastnilo 300 hostů. Večerem provázel moderátor Petr Suchoň.
Z přihlašovatelů nejvíce bodovala agentura MSL se sedmi oceněními, druhá příčka patří agentuře Havas Worldwide Prague se šesti projekty, na třetím místě se s pěti projekty umístila agentura AC&C Public Relations následovaná agenturou PRAM Consulting, která navíc získala ocenění nejvyšší – cenu Absolutního vítěze soutěže.
Cenu pro Absolutního vítěze si agentura PRAM Consulting odnesla s projektem Investice nejsou jen pro milionáře. Agentura navrhla edukační kampaň pro společnost Portu, první automatizovanou investiční platformu u nás. Kampaň během tří měsíců zvýšila počet denních uživatelů platformy 2,5krát. V úvodním průzkumu byl definován „průměrný Čech“ a v Indexu investiční gramotnosti se s ním zájemci mohli srovnat. Kromě media relations získalo Portu více než 300 nových investorů, kteří vložili 6,2 miliónu Kč. To znamená, že se investice do PR vyplatila platformě Portu 25krát. Projekt uspěl v konkurenci dalších 108 projektů, které byly prostřednictvím 269 přihlášek hodnoceny v 26 kategoriích.
Letošní ročník soutěže LEMUR byl v mnohém inovativní. „Lemur se stal exkluzivním partnerem prestižní soutěže Sabre Awards, do níž získají výherci kategorie Komunikační disciplíny přihlášku,“ říká Václav Pavelka, člen výkonné rady Asociace public relations (APRA) a ředitel soutěže LEMUR.
Ocenění za přínos oboru public relations udělila výkonná rada APRA Vladimírovi Bystrovovi, který nerozlučitelně patří k image agentury Bison&Rose. „Vladimír je ztělesněním oboru public relations v Čechách, udělal pro něj mnoho, a díky jeho přesahu jej posouvá stále dál,“ uvádí k ocenění Patrik Schober, předseda výkonné rady APRA. Vladimír Bystrov je jedním ze spoluzakladatelů Asociace public relations a v současné době působí jako předseda Etické a smírčí komise asociace. „Vladimír pracoval v různých oborových organizacích v ČR i na mezinárodní úrovni, a díky tomu je uznávaným odborníkem i v zahraničí,“ doplňuje důvody ocenění Patrik Schober.
K nejsilněji zastoupeným kategoriím soutěže patřila již tradičně Integrovaná komunikace (19) a Akce a události (19) spolu s kategoriemi B2C a Media Relations (18). Velký počet přihlášených projektů zaznamenala i kategorie Společenská odpovědnost a filantropie (17) a Digitální komunikace. Vzhledem k počtu projektů bylo sestaveno 8 hodnotících komisí složených z odborníků na public relations a komunikaci z agentur, firem a státních i neziskových organizací. Porotci hodnotili projekty ve třech kolech.
Partnery letošního ročníku jsou prestižní soutěž Sabre Awards, produkční společnost ForEvent, Communications Summit, Coca-Cola HBC, Monitora, Navzdory, Smilebox a STEMMARK. Mediálními partnery se staly oborový časopis Marketing&Media a služba Protext ČTK. Veškeré informace o soutěži a uplynulých ročnících naleznete na webových stránkách soutěže. Další informace jsou dostupné i na FB profilu, Instagramu a Twitteru soutěže.
Informace pro média:
Pavla Mudrochová, výkonná ředitelka
mudrochova@apra.cz; +420 603 191 539
www.apra.cz